Daar gaan we, door Nick (broer Stefan) naar Schiphol gebracht en wat is de wereld veranderd. Mijn inziens in negatieve zin. Op Schiphol mondkapjes verplicht en ieder die elkaar zo behandeld of de pest weer heerst. Maar waar m’n mond echt een meter of twee open viel was dat er dan vele en eigenlijk allemaal Aziatische mensen in witte pakken, van die papieren schilder overals rond lopen ? Mondkapjes voor, veiligheid bril en zo’n spat scherm op hun kop …… Ik zeg misschien iets heel raars nu, maar wat heb ik een minachting voor dit soort paniek saaiers. Bij de plaatselijke groente boer staat de dame die daar werkt nu achter de toon bank met zo’n spat scherm op haar hoofd ? Moet ik dat serieus nemen ? Ik zal jullie zeggen dat ik daar nooit echt nooit meer iets ga kopen. Gelukkig zijn wij door alle paniek die nu gezaaid is gelukkig wel open met onze school, maar weer met een aangepast rooster. Want wij hadden het onze klant niet kunnen verkopen dat ze nog even drie maandjes door moesten storten. Ik moet zeggen dat toen de eerste lockdown werd aangekondigd de volgende dag het regende met afzeggingen. Sommige omdat de portemonnee het niet meer toe ging staan, begrijpelijk, maar ook hebben wij toen van een paar mensen een mail gekregen waar wij soms bijna van explodeerde en ook wel eens bijna een traantje om moeten laten omdat we soms gewoon niet konden begrijpen dat iemand zo kan zijn. Wij hebben één mail bewaard omdat deze eigenlijk wel de meeste indruk op ons heeft gemaakt. Deze mail heb ik volgens mij al eens eerder gepost, maar bij deze nogmaals. Dan moet je weten dat dit een jongen is die al vier jaar bij ons traint en wij elke week eigenlijk wel zien. Grapjes mee maken, een band mee hebben en dan stuurt hij dit ?
“Beste Bob en Irma. Tot mijn grote verbazing zag ik dat jullie de contributie voor de komende periode van mijn rekening hadden gehaald. Volgens mij zijn jullie gewoon dicht en vind ik het rond uit brutaal dat jullie alsnog de incasso door hebben laten gaan. Bij deze lijkt het mij gepast dat jullie het geïncasseerde bedrag van €28,50 z.s.m. terug storten op mijn rekening anders ben ik genoodzaakt om hier werk van te maken”.
Ja en deze mail kregen wij 5 dagen nadat Rutte de maatregelen had aangekondigd ?
Uiteindelijk zijn wij toen 60% van onze klanten kwijt geraakt waarvan er nu inmiddels al heel veel terug zijn gekomen, maar nu moeten we echt even afwachten wat het nu allemaal weer gaat worden. Wij gaven toen en nu ook de klant de keus om hun abonnoment even on hold te zetten omdat wij vinden dat dit bij de service hoort. Vroegen de klant om dit dan per mail of telefonisch aan te geven wat merendeel toen niet deed, maar het afgeschreven bedrag gewoon zonder iets te zeggen storneerde.
Maar goed Stefan reist altijd op de elite afdeling waar ik nu tot mijn grote vreugde ook terecht ben gekomen. 6 uurtjes vliegen en hebben er zin in !
We houden jullie op de hoogte !